Έτοιμο το Timeline, ή αλλιώς Χρονολόγιο, του Facebook!

 

Σήμερα το Facebook ανακοίνωσε τη διάθεση του νέου προφίλ, γνωστό ως Timeline, σε όλους! Στη διεύθυνση facebook.com/about/timeline, μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για το πως θα είναι το νέο στυλ της σελίδας του προφίλ σας. Στην ίδια διεύθυνση, μπορείτε επίσης να επιλέξετε εάν θέλετε να το ενεργοποιήσετε άμεσα. Στο blog του Facebook μπορείτε να δείτε και κάποιες από τις βασικές ρυθμίσεις, που μπορούν να γίνουν στο νέο προφίλ. Στο κείμενο που ακολουθεί, θα δείτε τις νέες λειτουργίες που επιφέρει η νέα δομή του Facebook.


Timeline: Η ιστορία της ζωής σας σε ένα μέρος!

Μέχρι σήμερα, όποτε χρειαζόμασταν να ανατρέξουμε σε παλαιότερα posts, ώστε να θυμηθούμε κάποιες συγκεκριμένες στιγμές, πατάγαμε το πλήκτρο ''Older Posts'' στο κάτω μέρος της σελίδας του προφίλ μας. Ξέχαστε πια το αδιάκοπο και κουραστικό πάτημα και καλωσορίστε το Timeline. Η λειτουργία αυτή συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες του χρήστη, δηλαδή τα φωτογραφικά άλμπουμ του, τα βίντεο του, τις αγαπημένες εφαρμογές του, τα status updates του, τα μέρη που έχει επισκεφθεί με βάση το Facebook Places, τα events στα οποία έχει παρευρεθεί και γενικότερα τη δραστηριότητα του σε ένα μέρος.

Όλα τα παραπάνω φυσικά, μπορείτε να τα χωρίσετε και να τα οργανώσετε σε χρονολογική σειρά. Ακόμα ένα σημαντικό χαρακτηριστικό αυτής της λειτουργίας, είναι η προσθήκη μίας τεράστιας εικόνας ακριβώς πάνω από το προφίλ σας, η οποία θα αντιπροσωπεύει και θα εκφράζει τον εαυτό σας. Με λίγα λόγια, το Timeline είναι ένα εικονικό λεύκωμα που παρέχει μία πιο εξατομικευμένη εμπειρία, σας επιτρέπει να πείτε την δικιά σας ιστορία από την αρχή μέχρι το τέλος της και περιέχει τις σπουδαιότερες στιγμές της ζωής σας όπως ένας γάμος ή η άφιξη ενός νέου οικογενειακού μέλους.

Σημαντικός είναι ο ρόλος που θα διαδραματίσουν και οι εφαρμογές στο Timeline. Ο Mark Zuckerberg με την ευκαιρία του F8 Developers Conference, επισημοποίησε τις φήμες που ήθελαν το Spotify και άλλες  multimedia υπηρεσίες όπως τα Rhapsody, Rdio, MOG, Vevo, Netflix, Hulu κ.α να συνεργάζονται στενά με το Facebook. Οι παραπάνω συνεργασίες έρχονται ως κερασάκι στην τούρτα για το νέο feature που θα έχετε παρατηρήσει τις τελευταίες μέρες, με την ονομασία Ticker, που βρίσκεται στο δεξί μέρος της ιστοσελίδας.

Σημαντικός είναι ο ρόλος που θα διαδραματίσουν και οι εφαρμογές στο Timeline. Ο Mark Zuckerberg με την ευκαιρία του F8 Developers Conference, επισημοποίησε τις φήμες που ήθελαν το Spotify και άλλες  multimedia υπηρεσίες όπως τα Rhapsody, Rdio, MOG, Vevo, Netflix, Hulu κ.α να συνεργάζονται στενά με το Facebook. Οι παραπάνω συνεργασίες έρχονται ως κερασάκι στην τούρτα για το νέο feature που θα έχετε παρατηρήσει τις τελευταίες μέρες, με την ονομασία Ticker, που βρίσκεται στο δεξί μέρος της ιστοσελίδας.

Με αυτό, οι χρήστες παρακολουθούν τι κάνουν οι φίλοι τους που είναι online σε πραγματικό χρόνο, όπως πχ. όταν αφήνουν κάποιο σχόλιο. Πλέον, με εφαρμογές όπως το Nike+, Foodspotting, iHeartRadio και το Spotify, η ενημέρωση γίνεται πιο διαδραστική και αποκτά ένα ενδιαφέρον στοιχείο, αυτό των προσωπικών ενδιαφερόντων.

Θα μπορείτε να μοιραστείτε τι βιβλία διαβάζετε, τις αγαπημένες συνταγές, τα αγαπημένα σας μουσικά κομμάτια, τα games που παίζετε εκείνη την περίοδο και άλλα πολλά τα οποία θα εμφανίζονται στο Ticker. Για παράδειγμα, κάποιος που αγαπάει το τρέξιμο, με το Nike+ θα έχει την δυνατότητα να μοιραστεί τα χιλιόμετρα που διένυσε, σε ποια περιοχή έτρεξε και το πόση ώρα διήρκησε η διαδρομή του. Η διαδραστικότητα σε όλο αυτό το εγχείρημα, εμφανίζεται στο γεγονός ότι μπορείτε μέσω του site να ακούσετε απευθείας το τραγούδι που ακούει και ο φίλος σας μέσω του Spotify και γενικότερα να κάνετε πράγματα, χωρίς να χρειαστεί να απομακρυνθείτε από το Facebook. Κατά την γνώμη του γράφοντος, το νέο αυτό σύστημα είναι ένα check-in στην ψηφιακή διασκέδαση όπως το αντίστοιχο του GetGlue και με την υλοποίηση του στο μεγαλύτερο social network, είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως θα πετύχει.

Εύκολα, λοιπόν, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως ο Mark Zuckerberg και η ομάδα του νιώθοντας τον κίνδυνο του ανταγωνισμού, πήραν ουσιαστικές και σημαντικές αποφάσεις οι οποίες θα δώσουν μία φρέσκια πνοή στο σχεδιασμό του Facebook. Όσο να 'ναι, το αγαπημένο μας social network είχε αρχίσει να παίρνει τον κατήφορο με την αδράνεια που παρουσιάζει λόγω της επιτυχίας που γνωρίζει εδώ και χρόνια. Όπως προκύπτει όμως, ετοιμαζόμαστε για μεγάλη μάχη στον χώρο των social networks με το Facebook να κάνει το πρώτο βήμα με τις δύο δημιουργικές αλλαγές, αυτή του Timeline από την μία και του Open Graph από την άλλη.

Πηγή: Enternity.gr